فعایت 10 هزار کارگر بسیجی در گیلان/ اجرای طرح «ایران یار» با محوریت کالای ایرانی
کد خبر: 3866810
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

فعایت 10 هزار کارگر بسیجی در گیلان/ اجرای طرح «ایران یار» با محوریت کالای ایرانی

گروه اجتماعی - رئیس بسیج کارگری گیلان با اشاره به فعالیت یکصد پایگاه مقاومت در سطح واحدهای تولیدی و صنعتی، افزود: 10 هزار نفر از کارگران استان عضو سازمان بسیج کارگری هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حسین پورحیدری، رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس استان گیلان امروز، 5 دی ماه در نشست با اصحاب رسانه، با بیان اینکه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان 30 برنامه فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی دارد، اظهار کرد: 80 درصد برنامه های سازمان در سطح حوزه های مقاومت اجرا می شود.

وی با اشاره به فعالیت یکصد پایگاه مقاومت در سطح واحدهای تولیدی و صنعتی، افزود: 10 هزار نفر از کارگران استان عضو سازمان بسیج کارگری هستند که از این تعداد هشت هزار و 500 نفر مرد و حدود یک هزار و 500 نفر زن هستند.

رئیس بسیج کارگری گیلان با بیان اینکه جامعه هدف در بخش بسیج کارگری حدود 60 هزار نفر است، گفت: طرح «شیفت ایثار» در کارخانه‌ها اجرایی شده که کارگران پس از انجام شیفت قانونی خود دو تا سه ساعت بدون دریافت دستمزدی کار می کنند و درآمد حاصل از آن را صرف کارگرانی می کنند که با مشکلات ناشی از حوادثی مانند سیل و زلزله مواجه هستند.

پورحیدری با اشاره به اینکه هفته گذشته دومین کامیون کمک به مناطق سیل زده گلستان توسط شرکت دخانیات گیلان ارسال شد، بیان کرد: طرح «ایران‌یار» نیز در راستای حمایت از کالای ایرانی اجرایی شده و از پنج کارخانه برند مهم در گیلان حمایت می کند.

کارخانه یک سنگر و کارگر یک رزمنده است

وی با بیان اینکه از دانش‌آموزان و دانشجویان دعوت شده تا برای بازدید به کارخانه ها بروند و مستقیما با خط تولید آشنا شوند، تصریح کرد: برخی برنامه های ما تخصصی است و فقط در واحدهای تولیدی و صنعتی اجرا می شود.

رئیس بسیج کارگری گیلان با اشاره به اینکه جامعه کارگری دارای گروه های جهادی تخصصی در چهار گروه است، خاطرنشان کرد: این گروه ها شامل امداد و نجات، آتش نشانی و بحران، رانندگان تاسیسات و گروه فنی مهندسی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ایده و ابتکارات، افزود: از 6 نفر در جامعه کارگری که طرح خوب ارائه دادند و به رونق تولید کمک کرده اند در طول دهه فجر در جشنواره ایده و ابتکارات تولیدگران تقدیر می‌شود.

پورحیدری با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز بسیج کارگری و کارخانجات سپاه قدس گیلان تشکیل شده است، گفت: 88 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که چهار هزار و 700 واحد آن در گیلان است، اما متاسفانه همه این واحدها با توان صد درصدی کار نمی کنند.

رئیس بسیج کارگری گیلان با اشاره به اینکه امروزه هر کارخانه یک سنگر نبرد با دشمن و هر کارگر یک رزمنده است، اضافه کرد: تفاهم نامه ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درخصوص توسعه و ارتقای سطح سلامت و ایجاد نشاط اجتماعی بین آحاد جامعه کارگری امضا شده است.

انتهای پیام
captcha